Wat & hoe

Toegang tot de jachthaven

We huren de steiger van de jachthaven.  Zaken zoals parkeren en sanitair worden door de jachthaven verzorgd. Op drukke dagen is de slagboom bij de ingang van de jachthaven bemand. (foto hieronder)

Parkeren

Leden met een ligplaats kunnen op die dagen daar hun parkeersticker voor het seizoen ophalen. Dit gebeurt aan de hand van een daar aanwezige ledenlijst. Op rustige dagen is die slagboom open en is er niemand. Dan kunt u gewoon parkeren zonder kosten en zonder sticker.
Er is ook een afgesloten parkeerterrein. Om die (tweede) slagboom (B) te openen heeft u een RFID druppel nodig. U kunt die tegen borg lenen van de jachthaven.
entree-de-bijland

Het afgesloten parkeerterrein (C) is te voet en te fiets toegankelijk zónder RFID druppel.

route2

De gele streep wijst de weg naar de steiger. Via het afgesloten parkeerterrein (C) komt bij de loopburg (D) die toegang geeft tot de drijvende steigers.
Onderaan de loopbrug (D) gaat u rechts. Onze steiger  is helemaal aan het eind.

Ligplaatsen

Hieronder vind u de ligplaatsnummers

We proberen dat tot een minimum te beperken, maar het kan zijn dat u na het seizoen een andere ligplaats toegewezen krijgt.

Aan het eind van het seizoen dient u de ligplaats schoon achter te laten. Vrij van landvasten en stootwillen.

steiger-nummers

steiger

Elektriciteit

Er staan stroomkasten op de steiger. De stopcontacten zijn genummerd. U mag daar alleen gebruik van maken als u ook een stroomaansluiting huurt.

Bij de huur is een vrij aantal kWh inbegrepen. Zie onder “Tarieven”. Meerverbruik wordt aan het einde van het seizoen in rekening gebracht.

Drinkwater

Er zijn slangenrollen met drinkwater op de steiger. Bij warm weer is het verstandig het water even te laten lopen totdat het niet meer warm is.

Wifi

Er is gratis Wifi op de steiger.  Wachtwoord op aanvraag

Bunkeren

Er is een tankstation bij de toegangsbrug naar de plas (E)

luchtfoto-watersport-de-bijland-1300-2

Te water laten.

Zelf te water laten: Er is een trailer helling. Tegen betaling aan de Jachthaven.

Laten doen: Via die helling kunnen ook grote boten uit het water gehaald worden. Er is geen kraan. Er is wel een mogelijkheid om kleine kielboten via de helling uit het water te halen en op trailer te zetten. Dit alles te regelen via Deba Marine bv. Een all-round watersport bedrijf direct naast de jachthaven.